Statistici rata de conversie, bounce rate, trafic

   Statisticile arata ca rata de abandon este uriasa pentru website-urile care depasesc 2 secunde pe mobil si 3 secunde pe desktop. Fiecare zecime de scunda duce la pierderi de trafic. De asemenea, Google va depuncteaza daca depasiti aceste limite iar site-ul dumneavoastra va aparea mai jos sau va zace ingropat pe pagina 5 din rezultatele cautarii, acolo unde nu il poate gasi nimeni.

Studii de caz:

Shopzilla a taiat viteza de incarcare de la 6 secunde la 1.2 secunde iar profitul a crescut cu 12%

Walmart a marit conversia cu 2% pentru fiecare secunda taiata

Amazon a raportat 1% scadere a vanzarilor pentru fiecare 100 milisecunde intarziere in incarcarea site-ului

Mozilla a imbunatatit rata de conversie cu 15,4% prin taierea a 2.2 secunde

Campania de donatii a presedintelui Barack Obama a crescut cu 14% dupa ce acesta a taiat viteza de incarcare de la 5 secunde la 2 secunde

Yahoo a marit traficul cu 9% pentru fiecare 400 milisecunde de imbunatatire a vitezei

Mai multe studii de caz:

1) In 2016, Ancestory.com a raportat o crestere de 7% a conversiei dupa ce a marit viteza de redare a paginii cu 68%, a redus marimea paginii cu 46% si a redus viteza de incarcare cu 64%.

2) In 2016, AliExpress a redus viteza de incarcare a paginii cu 36% si a suferit o crestere de 10.5% a comenzilor si o crestere de 27% a conversilor pentru clientii noi.

✔ 3) In 2016, The Trainline a redus viteza de incarcare cu 0.3s iar profitul a crescut cu 8 milioane de lire sterline pe an.

✔ 4)  In 2016, Instagram a marit numarul de impresii si scrolluri de profile prin micsorarea vitezei de incarcare, insa nu se cunosc date exacte.

✔ 5)  In 2016, Financial Times a declarat ca noul si mai rapidul FT.com a facut ca utilizatorii sa fie cu 30% mai angajati pe site.

✔ 6)  In 2017, Zitmaxx Wonen a redus viteza de incarcare la 3 secunde iar rata de conversie a explodat, crescand cu 50.2%. Veniturile produse de utilizatorii mobili au crescut cu 98.7%.

✔ 7)  In 2017, COOK a marit rata de conversie cu 7% dupa ce a redus viteza medie de incarcare cu 0.85 secunde. Bounce-rate-ul a scazut de asemenea cu 7%.

✔ 8)  In 2017, optimizarea de viteza a celor de la Pinterest a dus la o scadere de 40% a duratei de incarcare. Acest lucru a cauzat o crestere de 15% a traficului organic si 15% crestere a conversilor de "sign-up".

9 In 2017, BBC a declarat ca pierd 10% din utilizatori pentru fiecare secunda suplimentara a duratei de incarcare.

Sursa: click pe fiecare link in parte pentru sursa

Studiu Google 2017:

Marirea (nu scaderea) duratei de incarcare a unui website pe dispozitive mobile duce la marirea bounce-rateului in felul urmator:

- De la 1 la 3 secunde - bounce-rate creste cu 35%

- De la 1 la 5 secunde - bounce-rate creste cu 90%

- De la 1 la 6 secunde - bounce-rate creste cu 106%

- De la 1 la 10 secunde - bounce-rate creste cu 123%

Sursa: Google

Atenție:   Bounce-rate-ul nu este acelasi lucru cu rata de "non-entrence". Bounce rate-ul reprezinta numarul de oameni care parasesc site-ul dupa ce au accesat doar o singura pagina, de obicei home-page-ul. O vizita a unei pagini care duce la o iesire imediata se cheama "non-entrence". Utilizatorul sta atat de putin pe pagina incat nu apuca sa vada decat o mica parte din ea sau nici macar atat. Uneori oamenii dau "back" la pagina in mod automat, fara ca macar sa fie constienti de acest lucru. Ei observa ca bara nu se incarca si dau instinctiv click pe butonul de "back", fara sa isi foloseasca creierul, fara a lua in mod constient decizia de a pleca. Acest lucru se intampla in special pe dispozitivele mobile si, daca suntem atenti, ne putem observa chiar pe noi facand acest lucru din cand in cand.

 Ratele norale de bounce-rate depind in functie de domeniu. In cazul ziarelor, un bounce-rate mare este ceva normal insa in cazul unui magazin online acesta ar trebuii sa fie mic. Pentru mai multe informatii despre bounce-rate-urile normale din diverse domenii de activitate puteti da click aici sau va puteti documenta mai amanuntit pe google. 

 Optimizarea vitezei site-ului micsoreaza atat rata de abandon cat si bounce rate-ul. Pe un site lent, chiar si cei care au rabdare si ajung pana la urma pe website vor naviga mai putin pe el din cauza experientei proaste. In cazul unui ziar sau blog, acestia vor citi mai putine stiri si vor vizualiza mai putine reclame. In cazul unui magazin online, clientii nu vor avea rabdare sa navigheze prin portofoliul de produse si sa se indragosteasca de ele, experienta lor de shopping fiind una neplacuta. Increderea in firma va fi de asemenea afectata deoarece un site lent comunica un aer de "mic", "ieftin" si "neprofesionist". Ar putea o afacere mare si serioasa sa aibe un site lent si neoptimizat ? 

Foarte interesant:

   "Pentru fiecare 100 milisecunde scadere a duratei de incarcare a paginii homepage, baza de clienti a celor de la Mobify a avut o crestere de 1.11% in ceea ce priveste rata de conversie bazata pe sesiune, ducand la o crestere de 376.789$ pe an. De asemenea, pentru fiecare 100 milisecunde scadere a duratei de incarcare a paginii de check-out, rata de conversie pe sesiune a crescut cu 1.55%, ducand la o crestere anuala a profitului de 526,147$"

sursa: WPO Stats

Studiu Kissmetrix:

  • 73% din utilizatorii de internet sustin ca au intalnit un site care se incarca foarte greu
  • 51% din utilizatorii de internet sustin ca au intalnit un site care s-a prabusit, a inghetat sau a avut o eroare
  • 38% din utilizatorii de internet sustin ca au intalnit un site care nu era disponibil
  • 47% din vizitatori spun ca isi doresc ca website-ul sa se incarce in sub 2 secunde
  • 40% din oameni abandoneaza un site care se incarca in peste 3 secunde
  • O singura secunda in plus poate duce la pierderi de 11% trafic, 7% rata de conversie si 16% satisfactia clientilor
  • Daca un magazin online vinde de 100.000$ pe luna, o singura secunda in plus duce la pierderea a 2.5 milioane $ pe an.

Sursa: Kissmetrix

Studiu inedit Google:

 Google a facut candva un experiment interesant legat de viteza de incarcare. Vice-presedintele Google, Marissa Mayer, a intrebat un grup de utilizatori de internet daca ar prefera sa vada 10 sau 30 de rezultate afisate atunci cand cauta ceva pe google. Utilizatorii au cazut de acord ca 30 de rezultate pe pagina ar fi o idee buna, asa ca Google a implementat asta pe unele cautari specifice.

...Apoi a venit socul.

 Paginile care afisau 30 de rezultate au suferit o scadere de 20% a traficului. Google a verificat apoi viteza de incarcare intre cele cu 10 si cele cu 30 de rezultate si au descoperit ca diferenta era de doar jumatate de secunda. Daca o simpla jumatate de secunda provoaca in unele cazuri asemenea pierderi, ganditi-va ce pierderi are un site care se incarca nesimtit de greu.

Citate:

  Vedem o durata de raspuns foarte mare pentru requesturile facute catre site-ul dumneavoastra (cateodata, peste 2 secunde 

pentru un singur URL). Asta ne-a facut sa limitam sever numarul de URL-uri pe care le crawlam pe site-ul vostru.

Jhon Mueller, Google

 Site-urile lente sunt crawlate mai greu de catre GoogleBot iar asta face ca de exemplu stirile publicate in anumite ziare sa apara mai tarziu pe Google si sa piarda avantajul creat de postarea unei stiri-bomba, aceiasi stire postata pe un site mai rapid aparand prima desi a fost postata mai tarziu. Se ajunge la situatia in care cineva posteaza o stire exclusiva dar altcineva care a preluat-o de la el sa apara pe google dar el nu.

 Acest lucru poate parea nedrept si nedemocratic, insa trebuie sa avem in vedere ca Google este o companie privata. Crawlarea costa energie, deci BANI. De ce ar cheltuii o companie privata de 4-5 ori mai multi bani sa crawleze un website lent si scarbos din punct de vedere tehnic ? Daca website-ul este de 4-5 ori mai greu de crawlat, atunci pur si simplu va fi crawlat mai rar. In acest fel, aceiasi energie va fi consumata pe el si din acest punct de vedere situatia este cat se poate de corecta si democratica. 

  Din testele noastre rezulta clar ca viteza site-ului afecteaza sursele noastre de venit atat pe termen scurt, sume de ordinul sutelor de mii de dolari, cat si pe termen lung, sume de ordinul milioanelor de dolari. Viteza site-ului afecteaza negativ adancimea sesiunii utilizatorului, indiferent de cat de mica este intarzierea. Site-urile lente au de asemenea un efect negativ asupra numarului de articole citite de vizitatori. In general, cu cat mai lent site-ul, cu atat mai mare efectul. Datele noastre sugereaza, atat in materie de experienta utilizatorului cat si in materie de impact financiar, ca exista avantaje clare si de valoare mare in marirea vitezei site-ului. Datorita acestor studii am decis sa investim chiar mai mult timp in optimizarea fiecarui aspect al noului FT.com (Financial Times), astfel incat sa il facem chiar mai rapid in decursul urmatoarelor luni.

Director Financial Times, dupa ce deja isi schimbase cu totul site-ul ca sa il faca mai rapid

  Doua secunde este norma acceptabila pentru un site de e-Commerce. La Google, noi tintim pentru

sub jumatate de secunda"

Mayle Ohye, Google

Nu e nevoie sa va convingem noi, matematica se ocupa de partea asta

 In cazul unui website care nu exceleaza mai deloc la capitolul viteza de incarcare (asa cum putem gasi chiar si in presa centrala din Romania), o optimizare de viteza va face minuni. Daca site-ul produce lunar 500€ si sufera o crestere de 20% a profitului, pretul optimizarii se va amortiza in 2-3 luni. Pe deasupra, se mai adauga si beneficiile SEO cat si cele de imagine ca bonus.

 In cazul unui website deja optimizat destul de bine dar nu la perfectie, desi nu se vor intampla minuni, beneficiile tot vor fi mari. Matematica ne spune ca 5% din 1000€ inseamna 50€. Intr-un an de zile asta inseamna 600€, iar optimizarea costa doar 249€. Chiar si in asemenea cazuri, matematica tot recomanda o optimizare.